annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony BRAVIA 8 - Volume balk verschijnt periodiek zonder actie na firmware update 114.602.080.1

profile.country.BE.title
JTA001
Ontdekker

Sony BRAVIA 8 - Volume balk verschijnt periodiek zonder actie na firmware update 114.602.080.1

Hieronder kan u een omstandig rapport lezen ivm een probleem met de volumebalk NA update van de firmware op een Sony Bravia 8 K-55XR84. 

Aangezien ik enige ervaring heb met bug rapportering is deze nogal uitgebreid.

Ik hoop dat hieraan door Sony gevolg wordt gegeven!

Sony BRAVIA Firmware Bugrapport

Product

• TV: Sony BRAVIA 8 (K-55XR84)

• Firmware: 114.602.080.1

Aangesloten audiosysteem

• Sonos Arc

• Verbinding: HDMI eARC

• BRAVIA Sync (HDMI-CEC) ingeschakeld

Samenvatting

Na het installeren van firmware 114.602.080.1 verschijnt de volumemelding op het scherm periodiek zonder enige gebruikersactie.

De melding toont "Audiosysteem" met het huidige volumeniveau, terwijl het volume zelf niet verandert.

Dit probleem deed zich niet voor met de vorige firmware, terwijl dezelfde televisie, dezelfde Sonos Arc, dezelfde HDMI-kabel en dezelfde instellingen werden gebruikt.

Stappen om het probleem te reproduceren

1. Sony BRAVIA 8 (K-55XR84) met firmware 114.602.080.1.

2. Sonos Arc aangesloten via de HDMI eARC-poort.

3. Gebruik de televisie normaal (live-tv, streaming-apps of het Google TV-startscherm).

4. Na ongeveer tien minuten verschijnt automatisch de volumemelding op het scherm.

Dit gedrag blijft zich vervolgens periodiek herhalen.

Verwacht gedrag

De volumemelding op het scherm mag uitsluitend verschijnen wanneer:

• de gebruiker het volume wijzigt;

• de audio-uitgang verandert;

• of een andere geldige volumewijziging plaatsvindt.

Normale HDMI-CEC- of eARC-communicatie met een extern audiosysteem mag de volumemelding niet activeren.

Werkelijk gedrag

Ongeveer elke tien minuten verschijnt de volumemelding "Audio" met het huidige volumeniveau.

• Er worden geen knoppen op de afstandsbediening ingedrukt.

• Het volumeniveau verandert niet.

• De audioweergave wordt niet onderbroken of beïnvloed.

• De melding verdwijnt na enkele seconden en verschijnt later opnieuw.

Regressie

Dit probleem is een regressie die is ontstaan na de installatie van firmware 114.602.080.1.

Vóór de update:

• dezelfde televisie;

• dezelfde Sonos Arc;

• dezelfde HDMI-kabel;

• dezelfde instellingen.

Onder de vorige firmware trad dit probleem nooit op.

De firmware-update is de enige wijziging die aan het systeem is aangebracht.

Aanvullende informatie

Het probleem lijkt verband te houden met de HDMI eARC- en/of HDMI-CEC-communicatie met een extern audiosysteem.

Omdat de melding specifiek "Audiosysteem" weergeeft, lijkt de televisie een periodiek statusbericht van de Sonos Arc ten onrechte te interpreteren als een door de gebruiker geïnitieerde volumewijziging.

Het probleem is consistent reproduceerbaar.

Ik verzoek Sony vriendelijk dit regressieprobleem in firmware 114.602.080.1 te onderzoeken.

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het is helaas al jaren een probleem met de HDMI CEC-verbindingen tussen Sony en Sonos.

Is de Sonos niet kortgeleden geupdate?

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
JTA001
Ontdekker

Hallo,

Het doet zich voor na een Sony firmware update. Er is niets aan de Sonos veranderd.
Dus, Het is aan Sony om dit in orde te brengen.

Johan

profile.country.BE.title
JTA001
Ontdekker

Update na verder onderzoek en contact met Sony Support

Ik heb het probleem inmiddels verder onderzocht en op verzoek van Sony Support verschillende bijkomende testen uitgevoerd.

De resultaten zijn als volgt:

• De oorspronkelijke HDMI-kabel van de Sonos Arc vervangen door een andere High Speed HDMI-kabel met Ethernet. Ook daarna bleef de ongewenste volumemelding verschijnen.
  • Alle betrokken Sonos-apparaten bijgewerkt naar de meest recente firmware. Ook daarna bleef de ongewenste volumemelding verschijnen.
  • Sonos Arc losgekoppeld en getest met de interne luidsprekers van de BRAVIA 8. Resultaat: geen ongewenste volumemelding.
  • Op verzoek van Sony een volledige factory reset van de K-55XR84 uitgevoerd en de televisie volledig opnieuw ingesteld. Ook daarna bleef de ongewenste volumemelding verschijnen.

Een belangrijke bijkomende vaststelling is dat de melding bij mijn testen niet optreedt bij PCM 2.0, maar wel bij 5.1-audio en Dolby Atmos wanneer de Sonos Arc via HDMI eARC is aangesloten.

Het probleem is dus ook na een andere HDMI-kabel, de laatste Sonos-firmware en een volledige factory reset nog steeds reproduceerbaar.

Voor de update naar firmware 114.602.080.1 trad dit probleem met dezelfde televisie en Sonos Arc niet op.

Mijn dossier bij Sony Support loopt verder. Ik heb Sony inmiddels gevraagd het probleem technisch te escaleren.

Als andere gebruikers van een BRAVIA met een Sonos Arc of ander eARC-audiosysteem hetzelfde gedrag sinds deze firmware-update vaststellen, hoor ik dat graag. Vooral interessant is of de melding bij jullie eveneens samenhangt met 5.1/Dolby Atmos in plaats van PCM 2.0.