annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Vaio VPCEB1S1E/BJ Accu gaat niet lang mee!

profile.country.nl_NL.title
freestyle88
Bezoeker

Sony Vaio VPCEB1S1E/BJ Accu gaat niet lang mee!

Ik ben ongeveer 5 maanden in bezit van een VPCEB1S1E laptop. Over de prestatie van de laptop hoef ik niet te klagen, alleen mijn accu gaat vanaf de aankoop datum niet langer dan 1,5 uur mee. Is dit normaal?

Volgens de specificatie van de laptop moet de laptop 180 minuten mee gaan en dit komt overeen met 3 uur.

2 ANTWOORDEN 2
Phaedros
Bezoeker

Ik vrees dat dit "normaal" is. Ik heb weliswaar een ander en iets ouder type Vaio, maar qua specificaties aardig vergelijkbaar. In het meest gunstige geval heb ik, toen de laptop net nieuw was, twee uur met één acculading kunnen doen. Dat was dan wel op de meest energiezuinige stand, dus zonder wifi, het scherm wat minder helder, zo weinig mogelijk programma's draaien en geen (usb-)apparaten aangesloten. Bij normaal gebruik kwam ik ook op hooguit anderhalf uur.

Heb de laptop nu twee jaar en ben nog altijd over de prestaties te spreken, maar de accuduur is inmiddels belabberd te noemen: binnen een half uur geeft 'ie al de pijp aan Maarten. Moet er wel bij zeggen dat ik 'm dagelijks meerdere uren gebruik, veel processen tegelijkertijd heb lopen en de energiebesparing wat beter in zou kunnen stellen. Maar ja, ik ben wel een redelijke heavy user, dus ik waardeer de kracht van de laptop en wil dat niet teniet doen door alles af te remmen... 😉

Je zou kunnen proberen om het energiebeheer wat beter in te stellen en zoveel mogelijk onnodige processen uit te schakelen. Voor een beetje internetten, mailen en tekstverwerken heb je niet de volledige processorkracht nodig, dat scheelt al een hoop. Als je dan eens een spel wilt spelen, gebruik je tijdelijk een ander energiebeheerschema.

freestyle88
Bezoeker

Volgens de datasheet van de laptop moet de accu bij normaal gebruik dus ongeveer 180 minuten mee gaan!

180 minuten komt overeen met 3 uur maar dat heb ik nooit van me leven met de Sony VPCEB1S1E kunnen halen. Ik haal maximaal 1,5 uur en dat is bij de zuinige stand zonder Wi-Fi.

Het is wel jammer dat je de videokaart niet kunt uitschakelen om onboard video kaart te kunnen gebruiken, alleen beschikbaar bij bepaalde modellen. Bij VPCEB1S1E is dat helaas niet.