annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

40 ex 711 internet maar geen widgets en facebook

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
brietje1
Bezoeker

40 ex 711 internet maar geen widgets en facebook

hallo

de bravia tv is aangesloten heeft het juiste ip adres ik zie ook youtube maar ik zie geen widgets en ook geen facebook en twitter.

ik zag wel op de tv dat ik via internet moest registreren en zag ook een code die ik moest invoeren maar kan dit nergens vinden

weet iemand hoe dit wel moet.

fijne feestdagen

brietje

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

hoi

Je tweede vraag: :slight_smile:

Verbeterde functies activeren:

- op afstandsbediening op Home drukken

- TV op internet aangesloten e.d.(heb je al als je youtube zag)

- navigeren naar het meest rechter symbooltje (netwerk/internet wereldbolletje)

- "Verbeterde functies activeren" aanklikken 'Registreer uw Bravia'

- instructies uitvoeren

Verbeterde functies is niet overweldigende hoeveelheid extra's:

- Duits Berlin Philharmoniker Orkest internet TV kanaal gaat deels voor je open, voor concert-on-demand.

- Achter de schermen zal het ook wel wat doen (software updates naar je tv sturen enzo).

Je eerste vraag: :slight_frown:

Ik ben hier ook naar opzoek geweest, maar op de 40ex711 zit alleen Bravia Internet TV (o.a. youtube, nos.nl), geen Bravia Internet Widgets (o.a. facebook, buienradar): dat zijn twee aparte features. Vergelijk bijvoorbeeld de NX serie (http://www.sony.nl/product/t32-nx-series/kdl-40nx710#pageType=TechnicalSpecs) met de EX serie. De een heeft Bravia Internet EN Bravia Widgets, de ander heeft alleen het eerste. Dit lijkt mij iets puur software matigs, wat Sony per model aan of uit kan zetten: misschien krijgen we het ooit nog, na een systeemupdate. Maar in principe heb je een TV met internet, zonder widgets aangeschaft.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

hoi

Je tweede vraag: :slight_smile:

Verbeterde functies activeren:

- op afstandsbediening op Home drukken

- TV op internet aangesloten e.d.(heb je al als je youtube zag)

- navigeren naar het meest rechter symbooltje (netwerk/internet wereldbolletje)

- "Verbeterde functies activeren" aanklikken 'Registreer uw Bravia'

- instructies uitvoeren

Verbeterde functies is niet overweldigende hoeveelheid extra's:

- Duits Berlin Philharmoniker Orkest internet TV kanaal gaat deels voor je open, voor concert-on-demand.

- Achter de schermen zal het ook wel wat doen (software updates naar je tv sturen enzo).

Je eerste vraag: :slight_frown:

Ik ben hier ook naar opzoek geweest, maar op de 40ex711 zit alleen Bravia Internet TV (o.a. youtube, nos.nl), geen Bravia Internet Widgets (o.a. facebook, buienradar): dat zijn twee aparte features. Vergelijk bijvoorbeeld de NX serie (http://www.sony.nl/product/t32-nx-series/kdl-40nx710#pageType=TechnicalSpecs) met de EX serie. De een heeft Bravia Internet EN Bravia Widgets, de ander heeft alleen het eerste. Dit lijkt mij iets puur software matigs, wat Sony per model aan of uit kan zetten: misschien krijgen we het ooit nog, na een systeemupdate. Maar in principe heb je een TV met internet, zonder widgets aangeschaft.

profile.country.nl_NL.title
Adriek1
Nieuw

Blijkbaar is de EX serie niet zo uitgebreid als wij argeloze gebruikers van een topmerk als Sony zouden verwachten.

De TV op zich bevalt goed, maar bijvoorbeeld de pip/pap mogelijkheiden zijn zeer beperkt en op de

meeste internet video mogelijkheden ben je snel uitgekeken omdat daar weinig nieuws gebeurt.

Widgets zoals buienradar, fileinformatie en facebook of andere social media zijn toch wel een

beetje standaard voor een internet enabled TV.

Persoonlijk vind ik zelfs dat een browser met al zijn beperkingen best toegevoegd zou mogen worden...

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Ja, ben ik met je eens.
Maar dan heb je ook een betere manier voor tekstinvoer nodig... dus een andere afstandsbediening.

Ook een  idee: tablets (bv. ipad) en smartphones (bv. iphone, android) e.d. (bv. ipod) met je TV laten praten

  • Plaatjes, audio, video kan al naar je tv,
    door van je tablet/iphone/android een DLNA mediaserver te maken.
  • Een widget oid op je TV (ook op EX model) en bijpassende App op je tablet/iphone/android en/of je PC,
    Daarmee zijn allerlei opties te bedenken:
    • afstandbedieningsfuncties ook via je touchscreen / muis-van-PC
    • bedieningsmenu's ook op je touchscreen, tekstinvoer via je touchscreen
    • het scherm van je tablet/iphone/android live gestreamed naar je TV,
      gerendered naar de betere resolutie
profile.country.nl_NL.title
Adriek1
Nieuw

Nu ik de TV inmiddels een half jaartje heb raak ik alleen maar meer teleurgesteld in Sony:

- De meeste internet TV diensten bevatten ouwe meuk: er komt niets nieuws bij.

- De 'beloofde' uitzending gemist blijft weg

- widgets kunnen we blijkbaar naar fluiten

- verreweg de meeste divx bestanden kunnen niet afgespeeld worden

updates? dat doen we blijkbaar alleen in theorie. de update die de klant wordt geacht te doen is blijkbaar een nieuwere TV te kopen. toestellen die een half jaar oud zijn ondersteunen we bij Sony niet meer.

Recente ervaringen met De Concurrentie:

Ik heb een LG hdd recorder: ding speelt _alles_ dat .avi heet af via de usb aansluiting (helaas geen dlna)

schoonpa heeft een philips ambilight speeltje: internet browser, buienradar, facebook, twitter

(en toch ook best een mooi beeld...)

natuurlijk hadden we de kleine lettertjes beter moeten lezen (Southpark recent gezien, de 'human centipad')