annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

geluid en beeld niet synchroon

profile.country.nl_NL.title
aletife
Bezoeker

geluid en beeld niet synchroon

Hallo allemaal,

ik heb een vraag. Ben in het bezit van een led tv KDL-40ex711 en van een home-cinema set DAV DZ330. Die heb ik met elkaar verbonden met een hdmi kabel ( 1.3)

nu is mijn tv wel full hd, maar mijn home cinema is weer  upscaling dvd tot naar 1080p full hd. Als ik gewoon het beeld van mijn tv gebruikt dan loopt het wel goed, maar zodra ik de home cinema set aan zet, dan loopt het niet synchroon. Ik heb dus een upc mediabox, zonder hdmi aansluiting, dus die heb ik met scart verbonden aan mijn tv. Anders moet je weer een apart abonnement nemen voor hd tv.

Ik weet wel dat als ik een andere scene kies zoals sport, dat het aardig gelijk loopt, heeft iemand een idee hoe ik dat misschien op kan lossen?

Groetjes Teejay

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
cwhdekker
Bezoeker

Sommige home cinema sets hebben een optie om de timing van beeld en geluid ten opzichte van elkaar te wijzigen en zo te synchroniseren, door het geluid eerder of later te laten weergeven.

Dit heeft te maken met de microprocessor van de home cinemaset.

Ik heb zelf een Harman Kardon receiver en die biedt deze mogelijkheid.

Een dergelijke optie vind je meestal in het menu van de receiver.

Je moet er een beetje mee experimenteren maar het is wel te doen.

succes ermee

Chris

profile.country.nl_NL.title
aletife
Bezoeker

Hoi Chris,

Ik ben er inderdaad een mee aan het experimenteren, het loopt al wat beter na wat gepiel, maar ik zal verder kijken.

Bedankt voor je antwoord