annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Netbook aansluiten: probleem met geluid

profile.country.nl_BE.title
maiskelin
Bezoeker

Netbook aansluiten: probleem met geluid

Beste forumleden,

Ik probeer mijn Acer One netbook op mijn Sony Bravia aan te sluiten, maar slaag er niet in beeld én geluid te hebben. Als ik uit de lijst met AV-presets (AV 1,2, HDMI 1, 2 enz) voor PC kies, krijg ik wel beeld te zien maar geen geluid. Kies ik in diezelfde lijst voor Components, dan krijg ik wel geluid maar geen beeld!

Ik heb mijn netbook via een VGA-kabel op de tv aangesloten voor het beeld, en heb een RCA-kabel gebruikt voor het geluid (zo'n kabel die je aan netbook-kant in de koptelefoon-ingang stopt en aan tv-kant een rood enzwarte tulp hebt). Voor de vga-kabel kan ik niet missen, daar is maar 1 ingang op de tv voor. Voor de RCA kabel zijn er veel, maar slechts 1 levert geluid op (die van de components).

Weet iemand hoe ik hier beeld én geluid kan uitkrijgen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Achterop je TV, in de buurt van de VGA aansluiting (PC IN, rgb), zit een losse ingang voor geluid (AUDIO in).

Die geluidsingang heb je nodig om VGA-beeld en geluid samen te gebruiken, want deze werkt samen met je PC-IN (VGA) aansluiting en ook met een van je HDMI aansluitingen (voor PC-HDMI waar wel beeld en geen geluid wordt doorgegeven, bij sommige netbooks is dat het geval).

Bijvoorbeeld dit plaatje.

Waar het exact zit is bij iedere modelserie weer een beetje anders.

Je moet in ieder geval niet de wit/rode dubbele geluidsaansluiting (tulp-stekkertjes) hebben, maar een zwarte waar 1 geluidsstekkertje (minijack) in gaat.

Message was edited by: breedBenR