annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

schaduw vlekken lang randen nx710

profile.country.nl_NL.title
computersmurf14
Bezoeker

schaduw vlekken lang randen nx710

Beste,

Mijn Sony KDL-40NX710F heeft last van schaduw vlekken langs de randen van het beeld.

Komt dit iemand bekend voor?

En wat is hier aan te doen.

Had dit probleem ook al bij de NX700 serie, is toen tegen bijbetaling vervangen door een NX710.

Deze heeft dit probleem helaas nog steeds.

Weet iemand of Sony dit probleem inmiddels heeft kunnen oplossen.

Heb al een brief naar sony gestuurd maar krijg alleen de reactie dat ik een service call moet aanmaken.

Heb hier niet al te veel vertrouwen in.

Alvast bedankt.

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.nl_NL.title
Roel_C
Bezoeker

Beste,

Dit is in principe een normaal bij-verschijnsel van een lcd-tv met "led-edge" techniek, daar de "backlight" alleen van de zijkanten in het scherm schijnt; dit verschijnsel zie je ook bij andere merken, maar is onder normale kijkomstandigheden (hoek, afstand enz.) vrijwel niet zichtbaar / storend.

Ik vind persoonlijk de 710 zelfs nog iets beter als de 700 en het lijkt me sterk dat U 2 verschillende modellen achter elkaar heeft die "stuk" zijn. Tevens wordt er in beide modellen andere typen lcd-panelen gebruikt.

Als U denkt dat uw lcd-tv echt "stuk" zou zijn (dus niet binnen specificaties), dan kunt idd beter een home-service aanvragen, zodat een expert dit ter plekke komt bekijken/beoordelen; immers dit is alleen ter plekke met ev. testpatronen ed. te beoordelen en niet via bijv. tel/mail etc.

Mvg Roel

profile.country.nl_NL.title
computersmurf14
Bezoeker

Beste Roel,

Ik heb voor morgen een home-service afspraak staan.

Dus we wachten maar af wat de monteur mij verteld.

Hoe kan het dat bij het ene scherm alleen een vlek heeft in een bepaalde hoek, en het nieuwe scherm gelijkmatig verdeel over de onder en boven kant. (vier plaatsen beide)

Richard.

profile.country.nl_BE.title
Kristof000
Bezoeker

Beste,

Heb juist hetzelfde probleem met mijn KDL-NX800. Wat zou het probleem kunnen zijn volgens de Sony monteur?

profile.country.nl_BE.title
Kristof000
Bezoeker

Beste,

Dat is veel minder nieuws,zal het voorlopig hier bij laten want als ik hoor hoe ze te werk gaan zal mijn tv blijkbaar geen lang leven beschoren zijn...

Bedankt voor uw antwoord en nog succes met je toestel.

profile.country.nl_NL.title
computersmurf14
Bezoeker

Beste,

De service partner is langs geweest en heeft het LCD panel vervangen.

Als je ziet hoe dat gaat dan hou je je hart vast.

zonder ook maar iets aan antistatische maatregelen te treffen worden alle print platen overgezet op het andere LCD panel. Was ook voor het eerst dat deze monteur deze reparatie ging uitvoeren.

Al met al zijn de schaduw vlekken bij dit panel minder zichtbaar. helaas zijn ze er nog wel maar wel een stuk minder.

Ben alleen bang dat de print platen schade hebben ondervonden door deze actie. helaas onstaan problemen door statische elektriciteit pas in de loop der tijd.

Zeer slecht service van Sony  :cry:  :cry:

Voor mij in de toekomst geen Sony meer.