anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Zdjęcia portretowe / tamron 90 2.8

Deis-----
Początkujący

Zdjęcia portretowe / tamron 90 2.8

Czy moglibyście mi polecić jakiś dobry obiektyw do zdj portretowych tzn całości (sylwetki) tylko nie za drogi nie musi być odrazu taki z 'górnej półki' jestem amatorką;)
mam tamrona 90 2.8 ale o ile dobrze wiem ciężko będzie zrobić takie zdjęcie trzeba odejść około 15 m o ile wiem, chyba ze jest jakiś inny sposób ?

17 ODPOW. 17
profile.country.PL.title
Tadeusz.O
Doradca

Style napisał(a):

trzeba pamiętać ze będzie wtedy małe GO

I o to chodzi! M. in. dlatego do portretów używa się jasnych szkieł - żeby móc wykorzystać małą GO. (małą GO, a nie małe GO - głębia jest rodzaju żeńskiego)

------------------------------
fotoamator
profile.country.pl_PL.title
Style-----
Nowicjusz

Właśnie się zastanawiałem jak to napisać i chyba źle wybrałem :c2

profile.country.PL.title
Rafhart
Nowicjusz

Małą GO nie koniecznie można uzyskać stosując jasne obiektywy można pójść w inną stronę.

profile.country.pl_PL.title
Szczupic
Użytkownik

Rafhart napisał(a):

Małą GO nie koniecznie można uzyskać stosując jasne obiektywy można pójść w inną stronę.

Ale to chyba jedynie programowo :smileytwisted:

___________________________________________________________________ Sony 850 | Minolta Dynax 7 | Sony HVL 42 | Sigma 70-200/2,8 HSM | Sigma 20-40/2,8 | Minolta 100/2,8 | Minolta 85/1,4G | Minolta 50/1,7 | Sony 35/1,4 G
profile.country.en_GB.title
Deviant.
Użytkownik

GO zależy także od odległości w jakiej jesteśmy od fotografowanego przedmiotu/osoby.
Najmniejszą GO uzyskamy będą w minimalnej odległości od fotografowanego przedmiotu/osoby przy jednoczesnym korzystaniu z maksymalnego otworu względnego.

Jeżeli cała sylwetka osoby ma się zmieścić w kadrze i zależy nam na małej GO wtedy zapewne przyda się coś jak Sony 35 f/1.4 albo inny tego typu jasny 'słoik'.