annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen geluid via TV (NX700) uit BDV-F700 audio systeem

OPGELOST
profile.country.nl_BE.title
kroeland
Bezoeker

Geen geluid via TV (NX700) uit BDV-F700 audio systeem

Mijn TV (NX700) is gekoppeld aan mijn audiosysteem (BDV-F700) via HDMI (port 1 -ARC).

Ik slaag er echter niet in geluid uit de speakers van het audiosysteem te krijgen.

De TV herkend het de BDV-F700, met de remote van de TV kan ik de BDV-F700 bedienden. Als ik het geluid aanpas op de TV zie je duidelijk "audiosysteem" staan. De HDMI kabel is een 1.4. De settings staan zoals in de manual.

Geen geluid....

De boxen werken, want tuner, BD/DVD, iPod e.d. werken perfect.

Ook via optical geen succes. Enkel via AUDIO IN krijg ik geluid uit een extern systeem naar de speakers.

Wat doe ik fout?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Marc_Jac
Bezoeker

Geachte Kroeland,

Allereerst willen wij u welkom heten op de Sony Nederland forum.

Om antwoord te geven op uw vraag:

Onze ervaring is dat dit veroorzaakt kan worden door de kwaliteit van de gebruikte HDMI-kabel.

In voorkomende gevallen adviseren wij een goede kwaliteit 1.4 HDMI-Kabel (dikke kabel) te gebruiken.

Wij adviseren u om de 1.4 HDMI kabel in de aansluiting HDMI (ARC) aan te sluiten op beide apparaten, voor de Audio Return Channel.

Ik hoop dat u zo verder komt.


Vriendelijke groet,

Marc

Sony Medewerker.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_NL.title
KridTrebla
Bezoeker

He Kroeland,

Ik heb gisteren mijn nieuwe Sony KDL-40EX600 aangesloten op de BDV-F500 DVD blueray/audio systeem, ook net als jij via de HDMI poort.

Alles werkt feilloos, behalve .....exact dezelfde problemen als jij hebt met het geluid.

Bij mij doet ie af en toe een fractie van een seconde nog tv geluid en dan geeft hij een code LDP..? nog wat.

Wel balen, denk je dat je twee sonys hebt met BRAVIA Sync.

Heb alle sync menus en instellingsmenus al gehad.

Zou net een optical kabel halen, misschien ligt het daar aan. Maar dat laat ik ff achterwege nu ik dit lees.

Zeer frustrerend.:smileyangry:

Wie helpt ons?????

profile.country.nl_BE.title
kroeland
Bezoeker

Optische kabel werkte ook niet. vermoedelijk dus een fout aan het toestel. Ondertussen is het terug naar Sony en verwacht ik een nieuwe.

profile.country.nl_NL.title
Marc_Jac
Bezoeker

Geachte Kroeland,

Allereerst willen wij u welkom heten op de Sony Nederland forum.

Om antwoord te geven op uw vraag:

Onze ervaring is dat dit veroorzaakt kan worden door de kwaliteit van de gebruikte HDMI-kabel.

In voorkomende gevallen adviseren wij een goede kwaliteit 1.4 HDMI-Kabel (dikke kabel) te gebruiken.

Wij adviseren u om de 1.4 HDMI kabel in de aansluiting HDMI (ARC) aan te sluiten op beide apparaten, voor de Audio Return Channel.

Ik hoop dat u zo verder komt.


Vriendelijke groet,

Marc

Sony Medewerker.

profile.country.nl_NL.title
gezondverstand
Bezoeker

koop een scartadapter en het werkt.

Jeannete

Message was edited by: Hans_Klis