annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HDMI verbinding tussen Bravia en HDD recorder

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Franklinn
Bezoeker

HDMI verbinding tussen Bravia en HDD recorder

Hallo allemaal,

Na een paar uur stoeien met zowel mijn HDD/DVD recorder als mijn tv zit ik nu met mijn handen in het haar en hoop ik dat jullie mij op de simpele en logische oplossing kunnen wijzen die ik al die tijd over het hoofd lijk te zien.

Ik heb hier namelijk staan een Bravia KDL-37W5500 (vanaf hier: TV) en daar onder een RDR-HX750 HDD/DVD Recorder (vanaf nu: HDD).

Wat is het probleem? Een HDMI verbinding leggen die ook nog signalen doorgeeft tussen beide apparaten is mij vooralsnog onmogelijk gebleken. Uiteraard kan ik van de HDD gebruik maken via een ouderwetse Scart, maar dat is voor mij niet de bedoeling. Zeker de theatre sinc optie klinkt mij erg goed in de oren.

De tv herkent dat er een HDMI kabel is aangesloten (maar dat werkt volgens mij puur en alleen op de stekker), maar de HDD weigert dat te erkennen. De kabel in kwestie is getest met een laptop en werkt dan wel. Als ik de tv vervolgens vraag om een lijst met aangesloten HDMI apparaten weer te geven is die overigens ook al alles kwijt. De handleiding van de HDD zegt hierover dat ik het juiste uitgangssignaal dien te kiezen omdat anders de tv dat signaal mogelijk niet herkent. Dat blijkt echter weer onmogelijk gezien 'geen werkende verbinding'. Het enige dat ik kan kiezen is de HDMI regeling (voor theatre sinc) aan of uit te zetten. Geen van beide maakt verschil.

Ik heb ondertussen ook een tweede (eveneens geteste) kabel geprobeerd, geprobeerd om de scart er tussen weg te laten, de firm-ware van de tv nogmaals geupdate en ik weet niet meer waar ik 't moet zoeken. Hebben jullie enig idee?

Alvast bedankt!

Frank

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
jlwhitf
Bezoeker

Hoi Frank,

Toevallig heb ik dezelfde apparaten als jij.In het begin had ik ook zulke problemen. Maar toen had mij een techneut verteld dat ik alleen één aansluiting moet gebruiken. Dus of smart, of hdmi of 3 polige verbinding.

Ik heb alle andere eruit gegooid en alleen HDMI geplaatst.

Sindsdien geen problemen meer. Heb jij dit ook al gedaan?

Groet. Jose

Message was edited by: jlwhitf

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_NL.title
jlwhitf
Bezoeker

Hoi Frank,

Toevallig heb ik dezelfde apparaten als jij.In het begin had ik ook zulke problemen. Maar toen had mij een techneut verteld dat ik alleen één aansluiting moet gebruiken. Dus of smart, of hdmi of 3 polige verbinding.

Ik heb alle andere eruit gegooid en alleen HDMI geplaatst.

Sindsdien geen problemen meer. Heb jij dit ook al gedaan?

Groet. Jose

Message was edited by: jlwhitf