annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL-46EX720 externe HD opname

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Roelien67
Bezoeker

KDL-46EX720 externe HD opname

Goedenavond,

Ik heb externe HD geregistreerd, de tv herkent hem ook, maar wanneer ik wil opnemen krijg ik de boodschap:

"Opname alleen beschikbaar met digitale terrestrische diensten"

Ik kijk volledig digitaal met caiway, zonder tussenkomst van aparte ontvanger (tenslotte zit in de bravia een DVB-T ontvanger)

Wie heeft tips, alvast bedankt!

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
parklaneworks
Bezoeker

Inmiddels een software update van de TV uitgevoerd en nu werkt het gelukkig wel!! Zo zie je maar weer, direct na aankoop eerst op software updates checken.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_NL.title
AnoniemeGebruiker
Bezoeker

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met Ziggo, aangesloten via CI+-kaart in de TV. Nieuwste firmwareupdate gedaan (PKG2.129EUA-0104). Opnemen lukt niet, melding zoals O.P.

Helpdeks Sony gebeld: kreeg een vaag en foutief(!) verhaal dat het zou liggen aan het feit dat ik een betaalzender wilde opnemen en dat het analoog en met de standaardkanalen wel zou moeten lukken. Als ik analoog kijk en wil opnemen, krijg ik de melding dat opnemen alleen bij digitale zenders kan. O.K., dan overschakelen naar digitaal, een zender uit het basispakket gekozen. Krijg ik nog steeds melding zoals O.P.

Helpdesk Sony weer gebeld: kreeg nu verhaal dat het van Ziggo niet zou mogen dat je opneemt.

Ziggo gebeld: zegt: "Dat is onzin, het is een foutieve implementatie door Sony van de CI+ standaard. Natuurlijk mag u (in principe alles) opnemen, alleen mag u het uitsluitend  op dezelfde TV kunnen bekijken. Het mag dus niet mogelijk zijn om het bestand op de PC te zetten en daar te bekijken of de HDD aan een andere TV te koppelen en op die TV te kijken."

Het blijkt ook wel dat het niet aan Ziggo ligt, want O.P. werkt met Caiway en heeft hetzelfde probleem. Overigens schijnt ook Panasonic gemakshalve maar alles te blokkeren voor opname.

Kwalijke zaak dat Sony nergens in brochures en specificaties meldt dat het bij kabelgebruik zinlooos is om een HDD aan te schaffen.

profile.country.nl_NL.title
parklaneworks
Bezoeker

Ik heb precies hetzelfde probleem, heb een CI+ kaart van UPC en USB hardisk aan m'n TV gekoppeld (KDL32EX720) en krijg ook de melding 'opname alleen beschikbaar met terrestrische diensten'. Via de Guide (Digitaal) de melding: functie is alleen beschikbaar als landelijke digitale services zijn geselecteerd. Ik heb geen idee hoe ik deze moet selecteren.

Uitermate teleurstellend om hier te lezen dat het niet gaat werken!! Zou je niet verwachten van een kwaliteitsproduct

profile.country.nl_NL.title
parklaneworks
Bezoeker

Inmiddels een software update van de TV uitgevoerd en nu werkt het gelukkig wel!! Zo zie je maar weer, direct na aankoop eerst op software updates checken.

profile.country.nl_NL.title
Jolin_K
Bezoeker

Goedendag Roelien67,

Ik weet niet of de problemen inmiddels zijn verholpen maar aangezien het correcte antwoord al gegeven is binnen dit topic hoop ik dat u op dit moment al kunt genieten van alle functies welke uw toestel bied.

Het is aan te raden eens in de zoveel tijd te kijken of er via onderstaande website al een vernieuwde versie van de software beschikbaar is voor uw toestel om ervoor te zorgen dat alle functies up-to-date blijven.

Ook naar alle andere gebruikers van ditzelfde toestel kan ik aanraden via de volgende website informatie in te winnen met betrekking tot de nieuwste software voor de EX720 serie:

http://support.sony-europe.com/tvhc/downloads/downloads.aspx?site=odw_nl_NL&f=FW_Bravia3235EUA&m=KDL...