annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Firmware update/upgrade KDL-32S3020

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
peaveybrown
Bezoeker

Firmware update/upgrade KDL-32S3020

Wij hebben een Sony Bravia KDL32-S3020 én digitale tv van Caiway (basis) sinds oktober 2010 middels een CI+CAM module en smartcard. Dit toestel staat niet op de lijst van goedgeteste toestellen van Caiway, maar het werkt prima (los van een melding dat de CI niet helemaal werkt zoals de module verwacht bij het opstarten van de tv).

Sinds Caiway in maart/april enkele wijzigingen heeft doorgevoerd in een aantal kanalen, kunnen wij deze niet meer ontvangen. Het betreft: Eurosport 1 en National Geographic.

Ik heb de televisie tevergeefs opnieuw laten zoeken naar alle kanalen. Wel hebben we NatGeoWild en Eurosport 2 aan het pakket toegevoegd gekregen.

Daarom telefonisch contact gehad met Caiway en zij adviseerden ons om een de nieuwste firmware binnen te halen via de Sony site. Helaas kan ik nergens op deze site de firmware voor dit type toestel vinden.

Dus wie kan mij vertellen hoe ik mijn toestel van de nieuwste firmware kan voorzien?

Ander vraagje > ik was in de veronderstelling dat dit toestel ook HD kanalen zou moeten kunnen laten zien. Echter die werken niet (terwijl ze wel in mijn pakket zitten). Weet iemand hier een verklaring voor?

MVG

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Goedenavond Peaveybrown,

Het is helaas niet mogelijk om deze TV te gebruiken voor een CI+ module.

U kunt de gecertificeerde modellen van Sony die samen werken met de CI+ module op de volgende link vinden:

http://www.sony.nl/hub/sony-bravia-gecertificeerd

Deze TV's werken wel.

Dat Caiway adviseerd om u uw TV te laten updaten, is toch vreemd aangezien zij op hun website zelf ook aangeven dat deze niet gecertificeerd is.

Zie hier alle modellen van Caiway:

http://www.caiway.nl/site/documents/3151/Gevalideerde_televisies_CaiwayV10.pdf

Dus Caiway zit hier erg fout, erg jammer dat ze er zo makkelijk vanaf proberen te komen.

Greetz,

Ghost

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Goedenavond Peaveybrown,

Het is helaas niet mogelijk om deze TV te gebruiken voor een CI+ module.

U kunt de gecertificeerde modellen van Sony die samen werken met de CI+ module op de volgende link vinden:

http://www.sony.nl/hub/sony-bravia-gecertificeerd

Deze TV's werken wel.

Dat Caiway adviseerd om u uw TV te laten updaten, is toch vreemd aangezien zij op hun website zelf ook aangeven dat deze niet gecertificeerd is.

Zie hier alle modellen van Caiway:

http://www.caiway.nl/site/documents/3151/Gevalideerde_televisies_CaiwayV10.pdf

Dus Caiway zit hier erg fout, erg jammer dat ze er zo makkelijk vanaf proberen te komen.

Greetz,

Ghost

profile.country.nl_NL.title
peaveybrown
Bezoeker

Bij de aanschaf van digitale televisie was ik me ervan bewust dat ons toestel niet op de lijst van Caiway staat. Toch hebben we 'het risico' genomen, om te kijken of het zou werken (anders konden we alsnog die losse digitale ontvanger bestellen). Een nieuwe tv aanschaffen hiervoor is ons iets te gortig.

Gelukkig werkte het allemaal. Alle zenders die we in het pakket hebben zitten, konden we ontvangen (weliswaar niet op de volgorde die Caiway gaf, maar we kunnen dat wel zelf sorteren).

Maar sinds maart/april worden dus die twee zenders anders doorgegeven.

In het telefoongesprek met Caiway is het niet over het tv toestel gegaan, dus de medewerker wist niet dat het niet om een niet-gecertificeerd toestel ging. Mij leek het ook niet relevant om te vermelden, omdat alle kanalen tot dan toe prima werkte.

Los daarvan, blijft de vraag: Is het uberhaupt mogelijk mijn toestel te voorzien van de nieuwste firmware? Om zo ja, hoe?

Dat de HD kanalen het niet doen (vanaf het begin) wijt ik per definitie aan het feit dat onze tv niet Caiway-gecertificeerd is, maar misschien wist iemand de oplossing.

Wederom bedankt!

profile.country.nl_NL.title
Roel_C
Bezoeker

Beste,

Software updaten bij dit toestel kan alleen een erkent service bedrijf, maar heeft geen zin, want biedt geen oplossing. In ergste geval werkt het daarna nog minder goed, daar de gewone CI standaard niet wordt ondersteund door de kabelaars.

Dat uw tv geen hd kanalen kan ontvangen heeft te maken met het feit dat uw toestel niet is uitgerust met een MPEG4 decoder (alleen MPEG2); dit is harware matig dus ook hier heeft een software update geen zin.

Gr Roel