annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Probleem ZIGGO - CAM CI+ SMIT module op 32EX500

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
mlabbb
Bezoeker

Probleem ZIGGO - CAM CI+ SMIT module op 32EX500

Hoi,

ik ben nu helemaal 'lost'. Sinds een week een nieuwe TV (KDL-32EX500) met ZIGGO Digitale TV (alles in 1 plus) via CAM/CI+ kaart van SMIT. In begin goed digitaal signaal, na paar dagen veel 'blokjes' en 'bevriezen van beeld'.

Digitale ontvangst levert nu helemaal geen beeld meer op. De TV geeft alleen als melding 'Gekozen programma is niet beschikbaar'. Verder gaat ie op zwart, geen beeld en geen geluid, wel de zenderinfo in de bovenbalk.

Wat heb ik al uitgeprobeerd:

  1. alle bekabeling gecheckt en verwisseld + onnodige aftakkingen/splitters verwijderd: er is een directe verbinding tussen het Abonnnee Overname Punt en het kastje in de woonkamer. Kastje in de woonkamer heeft directe verbinding met een Sony HDD recorder, dan doorgelust naar TV. Bekabeling en aansluitingen zijn OK.
  2. verwijderen van de HDD recorder en directe verbinding: geen effect
  3. (meerdere malen) verwijderen CAM kaart en opnieuw insteken: geen effect
  4. herstellen / opnieuw activeren smartcard (via ZIGGO site): geen effect
  5. updaten firmware TV: firmware op TV is nieuwer dan die via Sony site te verkrijgen is
  6. checken signaalsterkte: volgens meerdere posts zou BER waarde e.d. op 0 moeten staan, dat is bij mij het geval. AGC waarde is hoog: rond de +200 (maar weet niet of dat goed of slecht is)
  7. alles terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw instellen: geen effect

Wat werkt wel en wat is dan mijn conclusie:

  • analoog werkt prima: tsja, daar heb ik geen nieuwe tv voor gekocht
  • kijken via netwerkaansluiting naar video / iptv programma's: superbeeld in HD, met TV volgens mij niets mis
  • digitaal via de oude HUMAX werkt prima: smartcard dus niet kapot en ook correct geactiveerd (anders zou geen beeld geven)
  • via de ZIGGO site wordt voor de smartcard aangegeven dat deze correct is geactiveerd: die is dus niet kapot
  • zonder CAM module naar NL 1 in HD kijken werkt prima: volgens mij is dus met de bekabeling niets mis

Wie weet nog wat ik kan proberen? Wat kan het probleem zijn?  Tips?

Dank voor de hulp!

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
mlabbb
Bezoeker

De ZIGGO monteur is geweest. Bekabeling was OK, volgens hem was een niet gecertificeerde TV het probleem. Dat is ie dus wel, dus probleem was er nog steeds.

Op aanraden van de helpdesk TV volledig naar fabrieksinstelling terug gezet en CAM module opnieuw geinstalleerd. Werkte ook niet.

Toen besloten om de CAM module om te wisselen voor een nieuwe. Ze hadden alleen hetzelfde merk, dus veel vertrouwen had ik niet. MAAR: de boel geinstalleerd en nu werkt het al 2,5 dag foutloos digitaal en HD signaal, geen blokjes en geen storing. Ik heb hoop dat dit het is en dat ik net een 'brakke' CAM module had.......

ik hou het in de gaten....

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
TheSiegersMan
Bezoeker

Ik heb begin van dit jaar een nieuwe KDL40BX400 gekocht en had in het begin ongeveer hetzelfde probleem met ZIGGO.

De eerste 2 weken was er niets aan de hand.

Toen begon het. Zo'n 2 keer per dag liep de televisie helemaal vast (bevriezen) en moest ik de stekker er uit halen, om de televisie weer op gang te krijgen.

Ook kreeg ik regelmatig de melding dat er geen authentificatie (de gele balken) was en dat ik daardoor geen digitale ontvangst had en had ik regelmatig 'blokjes'in het beeld.

Een als ik mijn decoder van ZIGGO aansloot (Samsung) was er geen enkel probleem, dus het lag niet aan het toestel maar aan ZIGGO.

Eerst kreeg ik van de leverancier een andere CAM module en het was 1 week weer goed en toen begon het opnieuw.

Toe heb ik een CAM module van een ander merk gekregen, een IRDETO CI+ Secure Plus. Volgens de verkoper was dit de voorganger van degene die ik had. (Dat merk weet ik niet mee)

En toen was het goed en had ik geen problemen meer. Goede ontvangst. Geen blokjes meer en geen bevriezen meer.

Begin juni was er een nieuwe update voor mijn toestel beschikbaar. Na de update had ik onegveer eek week weer last van 'blokjes', maar na een week was dit weer over en is het weer goed.

profile.country.nl_NL.title
mlabbb
Bezoeker

De ZIGGO monteur is geweest. Bekabeling was OK, volgens hem was een niet gecertificeerde TV het probleem. Dat is ie dus wel, dus probleem was er nog steeds.

Op aanraden van de helpdesk TV volledig naar fabrieksinstelling terug gezet en CAM module opnieuw geinstalleerd. Werkte ook niet.

Toen besloten om de CAM module om te wisselen voor een nieuwe. Ze hadden alleen hetzelfde merk, dus veel vertrouwen had ik niet. MAAR: de boel geinstalleerd en nu werkt het al 2,5 dag foutloos digitaal en HD signaal, geen blokjes en geen storing. Ik heb hoop dat dit het is en dat ik net een 'brakke' CAM module had.......

ik hou het in de gaten....