annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Digi-box gecodeerd

OPGELOST
profile.country.nl_BE.title
timvh2000
Bezoeker

Digi-box gecodeerd

Hallo,

als ik op de tv digitale zenders wil vastleggen (via de digi-box van Telenet) doet die dat wel maar de meeste zenders kan ik niet bekijken via de tv

Ik krijg dan de melding 'De geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd'

Is dit probleem te verhelpen? Anders kan ik enkel deze zenders digitaal bekijken via de HDMI zender maar op deze manier kan ik geen opname's doen op de HDD.

Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

Mvg.

Tim

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Beste Tim,

Graag wil ik weten als u een decoder gebruikt raad ik u aan om contact op te nemen met Telenet, want in deze positie is de TV puur een weergave apparaat, De decoder moet deze service decoderen.

De HDD opneem functie is alleen bedoelt voor de CI+module (kaart aan de zijkant van de TV), als u wilt opnemen kunt u beter een HDD decoder van Telenet aanschaffen.

Ik hoop dat u zo verder komt.

Vriendelijke groet,

Ghost

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Beste Tim,

Graag wil ik weten als u een decoder gebruikt raad ik u aan om contact op te nemen met Telenet, want in deze positie is de TV puur een weergave apparaat, De decoder moet deze service decoderen.

De HDD opneem functie is alleen bedoelt voor de CI+module (kaart aan de zijkant van de TV), als u wilt opnemen kunt u beter een HDD decoder van Telenet aanschaffen.

Ik hoop dat u zo verder komt.

Vriendelijke groet,

Ghost

profile.country.nl_BE.title
timvh2000
Bezoeker

Hallo,

heb op de tv een harde schijf aangesloten via USB op de HDD uitgang,hiermee kan ik perfect opnemen via de REC-functie van de tv,wel enkel digitale beelden en geen analoge.

Het probleem zit'm dat de tv wel alle beschikbare digitale beelden van de digibox vastlegt maar niet elle zenders kan weergeven,zo kan ik TV1 en Canvas ed wel maar VTM,VT4 ed niet zien.

Van de meer dan 200 zenders zijn er maar een 40-tal die de tv weergeeft,dus kan ook enkel deze opnemen.

Als ik op -kanaal HDMI- (waar de digibox op aangesloten is) instem kan ik natuurlijk alles bekijken,via de digibox zelf dan. Maar bij deze benut ik dan slechts 1 kanaal van de tv en dien ik met 2 afstandsbedieningen te werken en vervalt de opname mogelijkheid.

Begrijp het niet goed dat de tv analoog en digitaal ondersteund maar den maar enkele zenders,er moet toch een oplossing voor zijn lijkt me

mvg.

Tim

profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Even voor mijn beeldvorming hoor:

Decoder Telenet is aangesloten via HDMI op uw TV (daar kijkt u digitaal mee op de HDMI input).

U kunt via uw HDD gewoon opnemen maar dat zijn maar een 40-tal kanalen.

** ik neem dan aan dat de decoder hier dan uitstaan en dat u via de TV tuners kijkt **

Heeft u de coax kabel aangesloten op de TV of niet?

Welke versie staat er op de TV (firmware), deze vind u via de Home / instellingen / productinformatie.

Groet,

Ghost

profile.country.nl_BE.title
timvh2000
Bezoeker

-Decorder telenet is aangesloten via HDMI op de tv,hiermee kan ik digitaal kijken,via de digibox zelf dan op het   HDMI-kanaal

de analoge zenders die vastliggen op de tv zijn in orde

de digitale zenders die vastliggen op de tv zelf kan ik niet allemaal bekijken,meer zenders niet dan wel,degene die ik wel kan bekijken kan ik dan ook opnemen op de HDD,maakt niet uit of de decoder op staat of niet

de coax kabel is aangesloten op de digibox en via deze box naar de tv

model tv: KDL-32EX720

softwareversie:PKG3.235EUA-0104

had al een update gedaan maar heb al de recenste versie

mvg

Tim

profile.country.nl_NL.title
Lucien_Bov
Bezoeker

Beste Hr Tim

Welkom op het Sony Forum.

Uit uw verhaal maak ik op dat er eigenlijk niets aan de hand is.

De kanalen die u via uw digitale tuner in de tv ontvangt zijn uiteraard gecodeerd. (geen smartcard)

De kanalen die u via uw telebox bekijkt worden gedecodeerd en zijn dus te zien. (telebox met smartcard)

Indien u echter ook kanalen via uw tv tuner wilt bekijken via het kabelnet dient u daarvoor

een Ci+ module en een smartcard aan te schaffen zodat dit ook gedecodeerd kan worden

De tuner in de tv namelijk staat apart van uw telenet decoder.

Voor beide is een smartcard nodig.

Het is mij niet bekend of telenet ook digitale tv aanbied via Ci+ module

Als dit zo is kunt u uw telenet decoder inruilen voor een Ci+ module die u dan in de tv gebruikt.


Ik hoop dat u hiermee verder komt.

Met vriendelijke groet,

Lucien

Sony Medewerker.

profile.country.nl_BE.title
timvh2000
Bezoeker

oke bedankt,

dan moet ik eens bij telenet horen of dit mogelijk is,betwijfel het wel

Had gedacht dat de tv de digitale signalen uit de digibox kon verwerken maar blijkbaar niet allemaal

mvg

Tim